Gossip- Kemaman Kopitiam & Kedai Kopi Hai Peng

Gua mau kasi tau satu gossip kasi lu orang.

Kalau lu orang ada mali Kuantan atau lu orang Kuantan, lu orang mesti tau ini bandar ada kopitiam nama Kopitiam Kemaman banyak popular. Sini Kuantan, gua ingat ini kopitiam ada 2 cawangan.



Gua ingat banyak orang juga tau dekat Kuantan, macam 40km utara ada satu satu bandar nama Kemaman. Situ ada satu kopitiam banyak popular nama Kopitiam Hai Peng. Ini kopitiam gua ingat ada 40 tahun berniaga.

Kedai Kopi Hai Peng (Daily Ranting)


Kalau lu outstation mari, lu mest semangat bawa kereta pergi Kemaman cari ini kopitiam Hai Peng sebab ini kopitiam banyak popular. Lu mari east coast, lu mesti cari ini kopitiam.

Ok, itu gossip, ini macam gua mau cerita.

Ini kopitiam Hai peng punya taukeh ada satu anak perempuan nama Elaine. Ini Elaine ada pergi luar negara pergi belajar. Sana belajar itu masa, Elaine ada jumpa satu laki nama Stanley.

Ini Elaine sama Stanley kemudian kahwin, dapat dua anak. Ini Stanley kerja sama itu taukeh kopitiam Hai Peng banyak lama. Dia sana jadi supervisor, (Kemaman Kopitiam ™ founder, Mr. Stanley soon has been in this line for the past 10 years when he was the supervisor of the famous kopitiam in Kemaman, Terengganu)
tapi kerja macam kuli, semua Stanley buat. Angkat order, lap meja, sidang makanan, kutip duit, jaga staffs, kutip pinggan dan cawan. Kerja pagi sampai petang. Ini Elaine macam anak taukeh, masuk kerja terus duduk belakang meja, kutip duit.

Gua ada cakap sama gua punya bini, ini Stanley satu hari mesti tak boleh tahan, mesti lari.

Gua cakap betul, ini Stanley lari, terus kahwin satu lagi perempuan, terus dapat satu anak. Ini Stanley banyak pandai, cepat cepat buka satu kopitiam dekat ini Kuantan, panggil Kemaman Kopitiam. Ini Stanley sudah ada banyak pengalaman operate ini macam punya business. Banyak orang kenal dia dari Kopitiam Hai Peng. Dia punya niaga terus bagus.

Ada orang cakap ini Stanley banyak jahat, jumpa lain perempuan, terus cerai Elaine, kahwin baru, buka kopitiam sama idea dengan Kedai Kopi Hai Peng. Curi idea orang.

Gua sudah lama tarak pergi Kemaman cari Kedai Kopi Haipeng, tarak tahu apa sudah jadi sama Elaine.

Gua punya gossip akhir sini.

Comments :

5 comments to “Gossip- Kemaman Kopitiam & Kedai Kopi Hai Peng”
Anonymous said...
on 

heh, went to haipeng on my last trip there. excellent nasi.

Anonymous said...
on 

hi simon, I like their nasi dagang. Very generous with the gravy.

zewt said...
on 

sekarang saya faham makna saudara yang kata BM gua terlalu formal...

Anonymous said...
on 

zewt, formal lagi bagus. Gua tulis ini macam, orang cakap tarak pergi sekolah.

Anonymous said...
on 

can email me and tell me where is this kemaman kopitiam in kuantan. last round i was there, i found one oop berjaya mall. but i think that is not the one. i wonder where is this one u post up. my email is amandaseetsiewtin@yahoo.com.sg

thanks, me driving up in dec!